Připomínky a stížnosti

1. Na poskytování sociálních služeb může podat stížnost

  • osoba, které je nebo byla poskytována sociální služba (klient),
  • zákonný zástupce, opatrovník nebo podpůrce klienta,
  • osoba blízká, pokud nemůže stížnost podat sám klient, s ohledem na svůj zdravotní stav nebo proto, že klient zemřel,
  • osoba zmocněná klientem,
  • člen domácnosti klienta, oprávněný k jeho zastupování podle občanského zákoníku,
  • zaměstnanec poskytovatele sociálních služeb.

2. Podáním stížnosti nesmí být stěžovateli, nebo osobě, které je nebo byla poskytována sociální služba, jíž se stížnosti týká, a která není rároveň stěžovatelem , způsobena újma.

3. Stížnost může být podána:

  • osobně v sídle organizace,

  • písemně prostřednictvím schránek na stížnosti umístěných v budovách CSP města Ústí nad Orlicí,

  • poštou na adresu týdenního stacionáře nebo do sídla poskytovatele,

  • elektronicky (e-mailem),

  • telefonicky.

4. Anonymní stížnost je prošetřena po posouzení jejího obsahu ředitelkou organizace. Pokud je anonymní stížnost vhozená do schránky na stížnosti, je její řešení poté vytištěno a vyvěšeno na nástěnku v domě, kde byla do schránky vhozena. Pokud přijde anonymní stížnost poštou, je možné její řešení zveřejnit na webových stránkách organizace.

5. Stížnost může přijmout:

  • uklízečka, kuchařka, pečovatelka, sociální pracovnice, všeobecná sestra, mzdová účetní/finanční referentka – povinnost informovat a předat vedoucí týdenního stacionáře,
  • vedoucí týdenního stacionáře,
  • ředitelka organizace.

Vyřizovat stížnost a rozhodovat o přijatém opatření může vedoucí týdenního stacionáře a ředitelka organizace. Vyrozumění o stížnosti může provést koordinátorka nebo ředitelka organizace.

6. Stížnosti se evidují v knize stížností současně s jejich řešením (i ústně podané).

7. Stížnost se vyřizuje ve lhůtě 28 dnů od jejího podání (ze zákona je poskytovatel sociálních služeb povinen vyřídit stížnost do 30 dnů ode dne, kdy mu byla doručena). Lhůtu je možné v odůvodněných případech prodloužit o dalších 30 dnů; o prodloužení lhůty a důvodech jejího prodloužení je poskytovatel povinen informovat stěžovatele.

Po prošetření stížnosti oznámí zodpovědná osoba výsledek stěžovateli (pokud je znám). Toto písemné  oznámení obsahuje:

  • datum vyřízení stížnosti,

  • jméno a podpis osoby, která stížnost vyřizovala,

  • výsledek vyřizované stížnosti,

  • v případě, že byla stížnost shledána oprávněnou, jaká opatření byla přijata k nápravě.

Stěžovatel může nahlížet do dokumentace, která je o stížnosti vedena, a pořizovat z ní kopie nebo výpisy.

8. Není-li stěžovatel spokojen s vyřízením a posouzením stížnosti, může se dál obrátit na nadřízené orgány:

Nesouhlasí-li stěžovatel s vyřízením stížnosti nebo nebyla-li stížnost vyřízena ve stanovené lhůte, může ve lhůtě 60 dnů ode dne doručení informace o způsobu jejího vyřízení nebo od uplynutí stanovené lhůty požádat Ministerstvo práce a sociálních věcí o prověření vyřízení této stížnosti.

Ministerstvo práce a sociálních věcí

Na Poříčním právu 1/376, 128 00 Praha 2, tel.: +420 950 191 111

Další nadřízené orgány:

  • Městský úřad Ústí nad Orlicí, vedoucí odboru sociálních služeb, e-mail: necekalova@muuo.cz, tel.: +420 465 514 512, Dělnická 219, 561 02 Ústí nad Orlicí (Město Ústí nad Orlicí je zřizovatelem Centra sociální péče města Ústí nad Orlicí)

  • Krajský úřad Pardubického kraje, vedoucí odboru sociálních věcí, e-mail: helena.zahalkova@pardubickykraj.cz, tel.: +420 466 026 175, Komenského nám. 125, 532 11 Pardubice

Další možnosti

  • Občanská poradna, ul. 17 listopadu 69, 562 01 Ústí nad Orlicí, email: poradna@uo.hk.caritas.cz, tel. +420 734 281 415, +420 739 136 522
  • Liga lidských práv, Burešova 6, 605 00 Brno, e-mail: info@llp.cz, poradna@llp.cz

 


Adresa týdenního stacionáře pro doručení písemné stížnosti:

Týdenní stacionář

Čs. armády 262

562 01 Ústí nad Orlicí

 

Adresa sídla poskytovatele pro doručení písemné stížnosti:

Centrum sociální péče města Ústí nad Orlicí

Na Pláni 1343

562 06 Ústí nad Orlicí