1. Stížnost je oprávněn podat kdokoli, nejen klient pečovatelské služby.
2. Klient může stížnost podat samostatně nebo prostřednictvím zvoleného zástupce pro podání a vyřízení stížnosti. Podáním stížnosti nebude způsobena újma tomu, kdo ji podal, ani tomu, v jehož zájmu byla podána (záruka nestrannosti).
3. Stížnost může být podána:
-
osobně v sídle organizace,
-
písemně prostřednictvím schránek na stížnosti umístěných v budovách CSP města Ústí nad Orlicí,
-
poštou na adresu pečovatelské služby a současně adresu poskytovatele,
-
elektronicky (e-mailem),
-
telefonicky.
4. Anonymní stížnost je prošetřena po posouzení jejího obsahu ředitelkou organizace. Pokud je anonymní stížnost vhozená do schránky na stížnosti, je její řešení poté vytištěno a vyvěšeno na nástěnku v domě, kde byla do schránky vhozena. Pokud přijde anonymní stížnost poštou, je možné její řešení zveřejnit na webových stránkách organizace.
5. Stížnosti na pečovatelskou službu může přijmout:
-
pečovatelka (předá koordinátorce),
-
sociální pracovnice (předá koordinátorce),
-
koordinátorka pečovatelské služby
-
ředitelka organizace.
Pokud se stěžovatel obrátí se svojí stížností na provozní/řadový personál, je odkázán do kanceláře koordinátorky nebo ředitelky.
Vyřizovat a rozhodovat o přijatém opatření může koordinátorka pečovatelské služby nebo ředitelka organizace. Vyrozumění o stížnosti může provést koordinátorka nebo ředitelka organizace.
Připomínku nebo podnět méně závažného charakteru přijímá i sociální pracovnice a operativně ji řeší. Podle závažnosti a v zájmu zkvalitnění služby informuje o výsledku a řešení koordinátorku pečovatelské služby a ředitelku organizace.
6. Každá stížnost je evidována v sešitě stížností u koordinátorky pečovatelské služby, kde je přiložená kopie s odpovědí na danou stížnost.
7. Stížnost se vyřizuje ve lhůtě 28 dnů od jejího podání.
Po prošetření stížnosti oznámí zodpovědná osoba výsledek stěžovateli (pokud je znám). Toto oznámení obsahuje:
-
datum vyřízení stížnosti,
-
jméno a podpis osoby, která stížnost vyřizovala,
-
výsledek vyřizované stížnosti,
-
v případě, že byla stížnost shledána oprávněnou, jaká opatření byla přijata k nápravě.
8. Stížnosti týkající se kvality bytů, závad, oprav v bytech zvláštního určení (dříve domy s pečovatelskou službou), není pečovatelská služba oprávněna řešit, ale předá ji správci těchto objektů. V domě Na Pláni 1343 řeší opravy a údržbu obytných jednotek vedení organizace.
9. Stížnosti týkající se kvality úklidu v domech s byty zvláštního určení není pečovatelská služba oprávněna řešit, ale předá ji subjektu zajišťující úklid.
10. Sousedské spory si řeší klienti sami mezi sebou. Pokud však nedojde ke vzájemné dohodě a vyřešení sporu, doporučujeme obrátit se dle druhu sporu na správce objektu nebo vlastníka objektu, v krajním případě na Městskou Policii nebo Policii České republiky.
11. Není-li stěžovatel spokojen s vyřízením a posouzením stížnosti, může se dál obrátit na nadřízené orgány:
-
Městský úřad Ústí nad Orlicí, vedoucí odboru sociálních služeb, Dělnická 1405, 561 02 Ústí nad Orlicí, www.ustinadorlici.cz/cs/
-
Krajský úřad v Pardubicích, vedoucí odboru sociálních věcí, Komenského nám. 125, 532 11 Pardubice, www.pardubickykraj.cz/
-
Kancelář veřejného ochránce práv (ombudsman), Údolní 39, 602 00 Brno, http://www.ochrance.cz/
-
Český helsinský výbor, Štefánikova 21, 150 00 Praha 5, http://www.helcom.cz/cs/
Adresa pečovatelské služby pro doručení písemné stížnosti:
Na Pláni 1343
562 06 Ústí nad Orlicí
Adresa sídla poskytovatele pro doručení písemné stížnosti:
Centrum sociální péče města Ústí nad Orlicí
Na Pláni 1343
562 06 Ústí nad Orlicí